آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی
آیلتس پاپ

رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 نقشه

یکی از سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک، رایتینگ نقشه است . در این نوع رایتینگ  یک و یا دو نقشه وجود دارد که ما باید درباره ی آنها یک گزارش بنویسیم. رایتینگ شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد  و بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به این موضوع اختصاص دهید.

انواع سوالاتی که در مورد یک نقشه در رایتینگ تسک ۱ مطرح می شوندعبارتند از:

  1. توصیف یک نقشه در زمان حال
  2. توصیف دو نقشه یکی در زمان حال و یکی در زمان آینده
  3. توصیف دو نقشه یکی در زمان گذشته و یکی در زمان حال

1.نوع اول رایج نیست زیرا در این حالت تنها لازم است از زمان حال ساده استفاده کنید و به دلیل داشتن یک نمودار غیر ممکن است که بتوانید مقایسه ای انجام دهید.

2.نوع دوم از نقشه ها یکی در حال و دیگری در آینده است و طبیعتا نیاز است که شما از زمان های حال و آینده برای مقایسه بین دو نقشه استفاده کنید. این نوع سوالات معمولا درباره ی پیشرفت ها و یا تغییراتی که در آینده در یک شهر و منطقه اتفاق خواهد افتاد می باشند.

3.رایج ترین نوع سوال نقشه ها در رایتینگ آیلتس نوع سوم است. معمولا در این نوع سوال دو نقشه به شما داده می شود و از شما میخواهند که درباره ی ویژگی های اصلی آن دو بنویسید و هرکجا ممکن است از مقایسه استفاده کنید. شما ازهر دو زمان های حال و گذشته برای توصیف هر دو نقشه و این که چه تغییراتی در آن نقشه ایجاد شده است استفاده می کنید.

نکته ی مهم این نوع رایتینگ استفاده از ساختار گرامری مجهول است زیرا تغییراتی که ایجاد شده توسط شخص یا اشخاصی صورت گرفته است.

در اینجا سوالات رایجی را که برای پاسخ به  نقشه نیاز دارید را آورده ایم:

  • آیا نقشه در گذر زمان مسکونی تر شده است ؟
  • آیا حومه شهر بیشترو یا کمتر شده است؟
  • آیا تعداد درختان بیشترو یا کمتر شده است؟
  • آیا تغییرات بزرگ ویا کوچک و جزیی بوده است؟
  • آیا ساختمان ها و امکانات تفریحی تغییراتی کرده اند؟

مراحل نوشتن نقشه

مرحله اول نوشتن رایتینگ نقشه برنامه ریزی است.این مرحله حدود 2 الی 3 دقیقه وقت نیاز دارد.

گام اول- با دقت سوال رابخوانید. شما باید به طور دقیق و کامل متوجه شوید که اطلاعات تصویری که نقشه می دهد نشان دهنده چه مواردی است و همچنین سوال خواسته شده در موضوع را با دقت بررسی کنید.

گام دوم-  تغییراتی را که تصمیم دارید درباره آن ها بنویسید را انتخاب و دسته بندی کنید. انتخاب اطلاعات مهمترین قسمت رایتینگ شما خواهد بود چرا که فرصت نوشتن درباره تمام جزئیات نقشه ها را نخواهید داشت.

گام سوم– تعداد پاراگراف ها را تعیین کنید واطلاعات خود برای هر پاراگراف را دسته بندی کنید . لغات متنوع مربوط به نقشه ها و گرامرمجهول است متناسب با سوال را انتخاب کنید. شما باید حداقل  150 کلمه در20 دقیقه بنویسید.

گام پنجم- در چند دقیقه آخر رایتینگ خود را با دقت مطالعه کنید .املا کلمات و گرامر و همچنین علایم نگارشی را هم در این مرحله باید بررسی کنید.

نحوه نوشتن رایتینگ نقشه

رایتینگ شما باید شامل چهار پاراگراف باشد.

پاراگراف اول : Introduction

در پاراگراف  اول که مقدمه نام دارد لازم است که صورت سوال را پارافریزیعنی بازنویسی کنید. شما باید در ساختار و ترکیب کلمات با استفاده از کلمات هم معنی تغییر ایجاد کنید بدون اینکه در  معنی و مفهوم تغییری ایجاد شود.

پاراگراف دوم : Overview

در پاراگراف دوم که پاراگراف بررسی کلی است دراین  پاراگراف دو جمله از تغییرات کلی نقشه می نویسیم.این جملات باید در توصیف برجسته ترین تفاوت های دو نقشه باشند.

در این پاراگراف جزئیات را ننویسید نهایتا ۲ تا ۳ جمله بنویسید.چون یک خلاصه ی کلی است. استفاده از صفات مقایسه ای و عالی مناسب است. این پاراگراف را با  کلمه ی overall  که به معنی در کل است شروع کنید.

پاراگراف سوم :Body 1

در پاراگراف سوم: شرح جزییات تغییرات در نقشه ها را در دو یا سه جمله بنویسید و نقشه ها ی داده شده را با یکدیگر مقایسه کنید.

پاراگراف چهارم : Body 2

در پاراگراف چهارم تغییرات دیگری را که اتفاق افتاده است را توضیح میدهیم.

یادگیری لغات و عبارات مهم برای توصیف انواع نقشه

در اینجا چند نمونه رایتینگ تسک 1آکادمیکاز نوع نقشه برای شما به همراه نمونه پاسخ آورده ایم و همچنین نمونه هایی از تست  های سال اخیر 2021 از کتاب کمبریج آیلتس آکادمیک 15 برای تمرین شما گذاشته شده است.

باز کردن چت