آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی
آیلتس پاپ

ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال

نوع دهم سوالات-Note Completion    

این نوع سوالات در هر دو آزمون آکادمیک و جنرال وجود دارد. این سوال مهارت شما رو در تشخیص دادن paraphrasing در بیان ایده‌ها تست میکنه. همچنین مهارت شما در پیش‌بینی کردن نوع اطلاعات و نوع کلمه مربوط به هر جای خالی تست میشه. د

نحوه پاسخ به سوالات Note Completion    

برای پاسخ دادن به این نوع سوال، پیشنهاد میکنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

1- دستورالعمل ارائه شده در صورت سوال را به دقت بخوانید و ببینید که حداکثر چند کلمه و/ یا عدد میتوانید در پاسخ هر سوال بنویسید.

2- یه نگاه سریع به عنوان note داده شده بندازید و سعی کنید موضوع کلی رو متوجه شوید؛ شاید این عنوان به شما کمک کند تا تشخیص بدهید چه بخش‌هایی از متن را باید بخوانید.

3- کلمات کلیدی اطراف هر جای خالی در هر سوال را مشخص کنید؛ هم‌زمان با مشخص کردن کلمات کلیدی قبل و بعد از هر جای خالی، سعی کنید که نوع اطلاعات و همچنین نوع کلمه (اسم، صفت، فعل و …) را برای هر جای خالی پیش‌بینی کنید.

4- سعی کنید کلمات کلیدی (خود کلمات کلیدی و یا هر کلمه و یا عبارت هم‌معنی آن‌ها) را با scan کردن در متن پیدا کنید.

5- قسمت مشخص شده در متن (چند جمله قبل و بعد کلمات کلیدی یافته شده در متن) را به دقت بخوانید و متوجه شوید. با توجه به متنی که خواندید، سعی کنید کلمات و/ یا اعداد مناسب برای پر کردن جای خالی مربوطه را از متن انتخاب کنید.

6- مراحل 4 و 5  را برای کامل کردن همه جاهای خالی تکرار کنید.

نحوه وارد کردن پاسخ سوالات note completion در پاسخنامه آزمون

شما باید با انتخاب تعدادی کلمه و/ یا یک عدد (با توجه به دستورالعمل سوال) جاهای خالی را کامل کنید. برای نوشتن پاسخ‌ها در پاسخنامه:

  • تعداد لغاتی که در هر جای خالی مینویسید نباید از تعداد مجاز ذکر شده در دستورالعمل سوال بیشتر باشد.
  • املای تمام کلمات باید درست باشد.
  • فقط و فقط لغات و اعدادی که خودشما در جاهای خالی نوشتید را به پاسخنامه انتقال بدهید. لغاتی که قبل و بعد جاهای خالی وجود دارد را به هیچ عنوان به پاسخنامه انتقال ندهید.

 

نمونه سوالات note completion درآزمون آیلتس

نمونه آزمون زیر از  کتاب Cambridge IELTS Academic book 16 (test 2) برای تمرین وآشنایی شما با این نوع سوالات آورده شده است.برای ارزیابی خود می توانید با در نظر گرفتن مهارت ها و نکات کلیدی که  در ابتدا ذکر شد به آزمون زیر پاسخ دهید و در آخرپاسخ های خود را با پاسخنامه چک کنید

 

باز کردن چت